Pages

Hello there

Sain siis mõned halvad ja udused mobiili-pildid arvutisse tõmmata, no vähemalt midagigi. (See pilt muffinist jäätisega näeb minuarust kvaliteedist hoolimata ülihea välja :D)
Neljapäeval oli mul siis esimene niiöelda ametlik koolipäev. Esimene tund pidi olema kell 8.20 higher-level matemaatika ja hilineda kartja nagu ma olen, olin ma juba enne kaheksat koolis. Eks ma olin veel natuke ebakindel ka, kas ma ühistranspordiga hästi hakkama saan.
Meie kõigi üllatuseks polnud isegi poole üheksaks õpetajat kohal ja lõpuks öeldi meile, et õpetajad olid üksteisest mööda rääkinud ja mõlemad matemaatikaõpetajad said aru, et täna on neil vaba päev. Kuidagi väga naljakas, et kohe alguses vaba tunni saime :D Läksime osade klassikaaslastega raamatukokku istuma ja siis hakkasid miskipärast osad klassiõed üht Hiinast pärit tüdrukut küsimustega pommitama. Nad küsisid ta käest, kas ta on kommunismi poolt või vastu. Tüdruk ei teadnud vist mida kommunism tähendab ja hakkas seda googeldama.. Samal ajal teised tüdrukud hirnusid naerda. Ma ei saa aru, kust nad sellise küsimuse peale tulid? Nagu, ma tean, mida tähendab kommunism, aga ma poleks ka osanud vastata kas ma olen selle poolt või vastu. Ühiskonnakorralduse poolest polnud see jah võib-olla tore, et eraomandit polnud ja kõik kuulus riigile, aga ideoloogia poolest, et pöörata tähelepanu ühiskonna heaolule oli ju hea? No igatahes mul hakkas nii kahju sellest Hiina tüdrukust, kelle üle irvitati.
Teine tund oli inglise keel ja seal me midagi erilist veel ei teinud, pidime kirjutama õpetajale kirja endast, et ta meie taset enam-vähem näeks. Tunnid kestavaid meil muideks alates tunnist kuni pooleteise tunnini. Kolmas tund oli geograafia ja seal ma juba tundsin, kui vastik on see, et ma inglise keeles paljusid sõnu ei tea. Me arutasime läbi tegelikult üsna kergeid ja kordavaid asju, aga kui ma olekski osanud paljudele küsimustele tegelikult vastata, siis ma ei teadnud lihtsalt inglise keelseid sõnu. Näiteks "lubjakivi" ja "vett-läbilaskev" ja muud sellised asjad, mida ma lihtsalt varem kunagi pole pidanud kasutama. Geograafias anti meile ka kodutöö, aga õnneks mitte midagi meeletult rasket.
Siis tuli meil söögivahetund, kus saime ise endale tortillad valmis vorpida ja pärast seda oli veel ainult E-block, mis on mingi imelik tund millest ma veel hästi aru ei saa. Seekord, kuna paljud klassist veel üksteist hästi ei tunne, pidime üksteiselt küsimusi küsima ja pärast loeti mõndu vastuseid ette ja pidi ära arvama, kes klassikaaslastest nii vastas. Paljud küsisid mu käest, kus koolides ma varem õppinud olen ja kui ma vastasin, et mitte üheski rahvusvahelises koolis, olid nad üllatunud ja ütlesid, et mu inglise keel kõlab nii loomulikult. Seda oli küll tore kuulda, kuigi ma ise veel endas nii kindel ei ole. Rääkisin ka ühe Soomes sündinud tüdruku Lumi-ga, küsisin ta hobide kohta ja sain teada, et talle meeldib erinevaid blogisid lugeda. Ja lõpuks tuli välja, et ta on mu blogi lugenud! Nii naljakas ikka :D
Pärast kooli läksin endale päevikut ostma. Läksin esimesse poodi - 130 seki, mõtlesin et okei, see on vist lihtsalt kallis pood. Läksin järgmisesse poodi - 150 seki. Täiesti ulme ikka, lõpuks kuskilt odavamat ei leidnudki ja valutava südamega ostsin siis selle 130 sekise ära. Ma ei saa aru, miks ma tainapea Eestist ei võinud endale päevikut ära osta.
Poes sattusin veel selliste 16 cm kontsadega killerite peale - proovisin kõndida ka ja vedas, et ma oma hüppeliigest jälle välja ei väänanud :D Ma soovin tõesti edu inimesele, kes need ära ostab.
Reedel oli mul mõnusalt hiline koolipäeva algus, sest prantsuse ega hispaania keelt ma ei õpi. Sain alles 11.45ks kooli minna ja siis olid mul ainult füüsika-paaristunnid. Meie füüsika õpetaja on täiega lahe, ta on selline ilus noor mees ja ta tundub juba pärast esimest tundi nii tark. Tunni alguses palus ta kogu klassil üles rivistuda ja siis ta filmis oma Iphonega, kuidas kõik järjest oma nimed ütlesid. Tema arvates on see ülim ebaviisakus, kui õpetaja oma õpilaste nimesid ei tea ja ta lubas järgmiseks korraks kõigi nimed pähe õppida :D
Siis saime kätte oma üliiiraske füüsika õpiku, see on nagu reaalselt nagu 7 mu eelmise aasta füüsika õpikut. Rääkisime natuke aega üleüldist juttu ja siis lasi õpetaja meil kohe praktilise tööga alustada. Pidime leidma tunni ajaga vastuse küsimusele ,,Mitu protsenti autodest ületab Hagensgatenil kiirust?" Meid jagati neljastesse gruppidesse ja kaasa anti mõõdulint. Sellist praktilist ülesannet ma küll esimesel tunnil ei oodanud :D Tegelikult polnud selles ju midagi rasket, mõõtsime 50 meetrise distantsi, võtsime 20l autol aega ja arvutasime välja kiirused. Meie tulemuste kohaselt ületas 60% autodest kiirust. Pärast pidime klassis välja tooma põhjused, miks me oma tulemusi täpse faktina käsitleda ei saa (neid oli 1000) ja koostama igast tabeleid ja diagramme. Ülesanded polnud mu jaoks tegelikult üldse keerulised, aga jällegi oli natuke raske oma lahenduskäike inglise keeles seletada.
Sellega mu koolipäev lõppeski, käisin korra direktoriga ka rääkimas, et ma endale kapi saaksin ja lõpus ütles direktor, et ta tunneb et mu inglise keel on juba 3 päevaga kindlamaks muutunud. No ma ei tea, mis te nüüd :D Aa ja siis ma nägin veel ära teise Eestist pärit tüdruku Kristi, ta tundus täiega tore ja ta oli nii õnnelik, et üle pika aja koolis eesti keelt rääkida sai. Panin tähele, et ta rääkis juba eesti keelt natuke aksendiga, kuigi ta on ainult ühe aasta inglise keeles õppinud. Huvitav, kas minuga juhtub sama, ma ei kujuta ette küll :D
Õhtul käisime ühes mõnusas restoranis söömas ja kui me sealt ära läksime, andis kelner meile kaks kommi. Ta ütles, et homme on ju kommipäev ja kui me teda ei mõistnud, siis selgitas et paljudel peredel on Rootsis kombeks ainult laupäeviti kommi süüa. Väga imelik, kusjuures mu venna koolis on kommid-krõpsud-küpsised keelatud. Naljakas, ma ei kujuta ette, et kuskil Eesti koolis selline reegel oleks.

6 comments:

  1. Tsauki , kuule aga mis saab sulgpallist :O? Lähed Rootsis trenni või lõpetasidki ära ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) lähen siin ka varsti trenni ikka

      Delete
  2. Väga tore blogi on sul! Aga oleks tore kui sa kunagi aega leiaksid ja teksti fonti natuke suurema vastu vahetaks :D Natuke ebamugav on seda pisikest teksti lugeda. :P

    Edu edaspidiseks! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tänud :) ja oi ma ei mõelnud üldse selle peale et see liiga pisike võib olla :D ma millalgi proovin siis ära muuta ;)

      Delete
  3. Väga huvitav on lugeda sinu kooliseiklusest ja kogu elu muutusest. Loen huviga ja loodetavasti leiad edaspidigi aega nii põhjalikult kirjutada :)

    ReplyDelete
  4. sa pead nii vähe koolis käima, kuidas nii?:O

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014