Pages

Welcome Sweden

Kahjuks ei saa ma siin veel pilte arvutisse tõmmata, nii et selles postituses on veel mingid Eestis tehtud vanad pildid. Aga kuna mul on viimaste päevadega niii palju toimunud, siis ma tahan siia ikkagi ära kirjutada.
Esmaspäeval jõudsime siis lennukiga Rootsi ja läksime otse minu kooli vestlusele. Direktor oli täitsa sõbralik, aga ta ikkagi hoiatas, et esimestel nädalatel saab siin väga raske olema. Õpetajad pidavat kasutama hästi palju erialaseid mõisteid ja väljendeid, millest alguses mõhkugi aru ei saa. Valisin endale ained, mida õppima hakan - siin on ikka hooopis teistsugune süsteem. Ma õpin ainult kuut ainet - kolme high levelil ehk siis süvendatult ja kolme standard levelil.
Sain ka teada hea uudise- et siin koolis IB3s (ehk siis 12ndas klassis) õpib veel üks eesti tüdruk, üritan temaga varsti tuttavaks saada :)
Stockholmi elu on ikka hoopis teistsugune. Siin on auto omamine üsna mõttetu, kuna väga vähestesse kohtadesse saab parkida ja autoga sõitmise eest peab maksma hulle makse ja erinevaid tasusid. Seega sõidavad siin väga paljud ratastega ja ühistranspordiga - tegime mulle ka kolme kuu sõidukaardi ära. Hinnad on muidugi ulme, kolme kuu kaart maksab noorele vanas eesti rahas umbes 2000 krooni. Aga see eest on ühistransport siin ikka mõnusalt täpne ja kõik trammid/bussid/metrood käivad väga tihti.
Naljakas on see, et tänavatel jookseb ringi reaalselt tuhandeid samasuguseid mehi. Kõik oma triiksärkide, geelitatud juustega ja iphonedega. Imelik oli vaadata, kuidas kolm umbes 30-aastast meest istusid bussis maha, võtsid ruttu oma iphonekesed välja ja twitterid/facebookid lahti.
Naiste juures olen ma tähele pannud mingit uut trendi - kõik käivad viimasel ajal linnas sporditossudega. Nagu mitte lihtsalt ketsidega aga reaalselt korralike Nike/Adi jooksutossudega. Ja mitte et siis ülejäänud riietus sportlik oleks, ei-ei, enamikel on ikka korralikud kontoriseelikud ja pinsakud seljas. Selline asi on siin praegu väga popp, naljakas vaadata kohe.
Teisipäeval oli mul veel vaba päev, nii et käisime Monikaga poodides ja jah selline väga ebaasjalik päev oli :D See H&Mi ja Ginatricot vaimustus hakkab juba vaikselt leebuma, kui ma neid siin pidevalt näen, aga Topshop on mu uus lemmik, niii lahedad asjad seal.
Aga appi kui te näeks neid väikeseid kohvikukesi mis keset neid ostukeskusi on! Need on täis erinevaid ülisuuuri ja lahedaid muffineid, alustades juustukoogi-muffinitest Dumle-muffiniteni ja Oreo-muffiniteni välja. Seisin reaalselt pool tundi ja vahtisin neid iludusi. Hinnad on ka muidugi ikka korralikud, alla 30 seki muffinit ei saa. Üldse toitude hinnad on ebareaalsed.
Täna oli mul siis esimene koolipäev ja oo kuidas mul oli ikka närv sees. Pidin koolis olema kell 10, aga suures hirmus ära eksida läksin ma ikka väga vara välja ja jõudsin kohale juba 9.15. Passisin seal siis üksi pingi peal ja lõppude lõpuks tuli sinna veel üks tumedanahaline poiss. Ta tuli nii vabalt, istus kohe minu kõrvale ja hakkas juttu rääkima. Küsis, kas ma olen ka siin uus ja ma sain teada, et ta on esimest aastat IB3-s. Alguses ma kuulsin, et ta nimi on No Rain ja ma mõtlesin et küll see on imelik, aga tegelikult ma nägin ta nime pärast kirjalikult ja see oli Norein Norein. Imelik, et eesnimi ja perekonnanimi tohivad samad olla. Ta on pärit Sudaanist ja ta oli lihtsalt niiii tore :D Kohe oli kergem olla, sest jee, ma olin saanud juba esimese sõbra :)
Natukese aja pärast tulid juurde veel kaks poissi - seekord mõlemad IB2te tulijad ehk siis minu tulevased klassikaaslased. Saime nendega ka tuttavaks ja neil olid kõigil nii huvitavad elulood - kõik olid igal pool välismaal elanud ja kõigil oli juba kogemusi inglise keeles õppimisega. Mingi aeg tuli sinna veel poisse juurde ja ma hakkasin juba mõtlema, et ega ma ennast mingisse poistekooli ei registreerinud.. Aga ei, meid viidi klassi, kus olid kõik selle aasta uued IB2 ja IB3e õpilased ja meid oli lausa umbes 15. Ma kartsin just seda kõige rohkem, et ma olen ainuke uus ja ma pean ennast seal üksinda tutvustama ja šhalala. Aga kuna nii palju inimesi seal ennast tutvustas, siis oli kergem. Samas - hirmu ajas nahka see, et kõik peale minu ja ühe hiina tüdruku oskavad seal rootsi keelt ja reaalselt kõigil peale minu on juba kogemusi inglise keeles õppimisega.
Meile tehti kooli peal tuur ja ulmee kui suur see maja seal ikka on, ma juba kujutan ette kuidas ma esimestel päevadel nagu peata kana seal ringi jooksen. Seal on 7 korrust ja ulme suured jõusaalid, tantsusaalid, särgid-värgid. Kui meile kooli näidati, siis ma jäin korraks ühte klassiruumi natukese kauemaks jokutama ja see oli nii armas kuidas Norein direktorile ütles et "Anett" jäi maha, oodake. Üks Ameerika poiss Oscar küsis direktorilt, kus kohas suitsu teha saab.. Direktor jäi kohe seisma ja küsis, et kas ta suitsetab. Oscar hakkas kohe naerma, et ei-ei, see oli lihtsalt teoreetiline küsimus. No on huumorivend.
Siis tuli lõunapaus ehk siis see hetk mis alati filmides see õudne ja awkward moment on - kõnnid oma kandikuga ja ei tea kuhu lauda istuda. Lõunasöögid on muideks meil koolis tasuta ja raamatud ka, ehk see on khuul ;) Igatahes mingit ette kujutatud õudsat momenti ei toimunud, Norein ja Oscar ootasid ilusti ära kuni ma oma toidu ära võtsin ja küsisid kuhu me istume. Nii armas neist :D Valisime ühe suure laua ja lõpuks tuli enamik uutest sinna istuma. Sain lõpuks mõndade tüdrukutega ka tuttavaks - kaks tükki küsisid kas ma olen baleriin :D Ma küsisin, miks nad nii arvavad ja siis nad vastasid, et mu krunni pärast (ma tegin selle sõõriku-kujulise asjandusega sellise uhke krunni endale):D
Üks imelik asi oli veel see, et Eestis on ikka kombeks esimesel koolipäeval ju pidulikult või must-valgelt riidesse panna. Ma olin ikka korralikult ja viisakalt riides, aga enamik olid täiesti vabaaja riietega ja mõned olid isegi dressides. Kui ma ütlesin, et meil on kombeks pidulikult riidesse panna, siis ei jõudnud nad seda ära imestada. Sellest olid nad ka vaimustuses, et ma Eestist pärit olen - enamik polnud varem ühegi eestlasega rääkinud.
Pärast lõunat oli meil natuke vaba aega - 14.30 pidi hakkama klassijuhatajatund ülejäänud IB2 õpilastel, kes ei ole uued. Ootamise ajal rääkisin juttu ühe Koreast pärit tüdrukuga, kes üsna esimese asjana küsis, et kuule, tead mis ma eile tegin.. Ma olin mingi, et no eks räägi. Ja siis ta naeratab ja ütleb mulle, et tegi õe ja vennaga marijuanat. Nagu, miks sa mulle sellisest asjast räägid!?:D Ma isegi ei teadnud ta nime veel :D
Pärast nägime siis kogu ülejäänud klassi ära ja jah kõik tunduvad niii targad. Homme on esimene tund high level matemaatika ehk edu mulle :D
Pärast kooli küsis üks Luksemburgi tüdruk, mis bussiga ma koju lähen ja kuna me mõlemad pidime sama bussiga minema, siis läksime koos. Bussis olles helistas talle üks teine meie klassis olnud tüdruk ja kutsus meid kohvikusse. Läksime siis bussi pealt maha ja kõndisime kooli juurde tagasi - saime mõndade tüdrukutega kokku ja istusime kuskile fancysse kohvikusse. Kõik ostsid endale kohvid ja smuutid aga kui ma nende hindu nägin siis ma lihtsalt ütlesin et mul ei ole janu :D Hakkasime alguses arutama sellistest tavalistest asjadest, kust keegi pärit on ja mis aineid keegi valis, aga lõpuks läks asi ikka väga naljakaks ära.. Kõik rääkisid, mis poiss neile klassist kõige rohkem meeldinud oli, klatšisid taga ühte hiinlast kes haises ja rääkisid kuidas keegi ennast peol üleval peab ja mis lollusi keegi on korda saatnud.
Põhimõtteliselt läks esimene päev ikka täiega hästi, ma poleks oodanud, et ma kohe niii palju uusi tuttavaid saan ja nendega nii kerge sõbruneda on. Eks näeb, kuidas edasi saab olema ja ma mõnesmõttes juba nii tahaks homme kooli minna.. Aga samas ma põen, kuidas ma inglise keeles õppimisega hakkama saan ja ma kardan, et kõik on siin ainult geeniused. No eks näeb. Küll kuidagi hakkama saab, peab saama :)

16 comments:

  1. Terve perega kolisite rootsi? kus te seal elate vms? Igaljuhul, väga lahe!

    ReplyDelete
  2. Nii huvitav oli lugeda seda postitust, sest kõik on nii teistsugune, kui meil siin. Ja loodan, et sa kirjutad veel enda kooli kohta, sest väga põnev oli lugeda. Ja ilusad pildid on sul ka kogu aeg. Ilusat kooliaega sulle seal! :)

    ReplyDelete
  3. Väga tore on lugeda kuidas sul seal kõik on :D kus te elate seal ? võiksid millalgi postitada pilte oma uuest kodust. edu sulle ja sa saad hakkama ! ;)

    ReplyDelete
  4. väga tore ;) tahaks su tegemisi ka twitteris jälgida, mis su twitter on ? ;);)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üleval vasakul ka link, aga anetteeh ;)

      Delete
  5. Baleriiiina :D aga täiega lahe ikka ;)

    ReplyDelete
  6. vau, kindlasti on seal väga põnev. Kauaks sa Rootsi jääd ja mis põhjustel läksid. Võiksid meid sellest lähemalt valgustada. Mis koolis õpid ja mis kallakuga kool on. Kohe tekib nii palju huvitavaid küsimusi, et võiksid sellise ülevaatliku postituse teha. Jõudu ja jaksu Sulle Rootsi! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) on küll põnev ja eks ma millalgi kirjutan veel ;)

      Delete
  7. Jäädki sinna päriselt elama ? või teatud ajaks?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D eks näeb mis elu toob, arvatavasti mõneks aastaks

      Delete
  8. oo, nii-nii põnev. tekitas juba imepisikese tahtmise eesti-kooli minna :)

    ReplyDelete
  9. nii lahe oli lugeda, täiesti uus elu ju :) eduuuu sulle seal !!

    ReplyDelete
  10. mis ained sa valisid seal :D ? ma vb ei pannud tähele, aga sa vist ei maininud seda :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei mainind :) high-level inka, keemia ja füsa ja standard-level geo, mata ja eesti kirjanduse

      Delete

JUST SEE © 2014