Pages

03/09/12

Ma ei teagi, kust nüüd jälle alustada.. Iga päev on siin nii uutmoodi ja nii põnev. Ja ikka täiega hea tunne on minna magama nii, kui sa järgmist koolipäeva juba ootad. Kõik õpetajad teevad oma aine siin nii huvitavaks. Näiteks füüsika õpetaja korraldab meile järgmisel nädalal tunni Gröna Lundi tivolis, peame koos paarilisega tegema erinevaid ülesandeid, näiteks mõõtma mingitel atraktsioonidel kiirendust ja nii edasi. Mina sain paariliseks kõike lahedama briti aksendiga poisi Alexi, hihii :D
Geograafia õpetaja muudab oma tunnid põnevaks tänu oma naljadele ja äkilistele küsimustele. Näiteks keset mingit arutelu demograafilisest plahvatusest otsustab ta küsida kellegi käest, mis on Burkina Faso pealinn või kui palju lapsi sünnitab Rootsis üks keskmine naine. Ja eriti meeldib talle küsida igalt inimeselt enda kodukoha kohta küsimusi, näiteks minult palus ta, et ma seletaks miks eestlased on vaesemad kui rootslased. Või et kui palju inimesi Eestis elab või ükskõik mida täiesti suvalist. Selliste äkk-küsimuste hirmus olen ma igaksjuhuks kõik Euroopa ja tähtsamad maailma pealinnad endale uuesti pähe ajanud. Ei taha ju klassi ees marki täis teha, kui midagi lihtsat ei tea :D Kuigi üks Inglismaalt pärit poiss ei teadnud, mis on Balti riigid. No mis seal ikka.
See on ka meie kooli juures naljakas, et igasuguseid pabereid prinditakse vist reaalselt päevas tuhandete kaupa. Igas aines oleme me saanud need IB-programmi juhised väljaprinditult, kuigi need on näiteks keemias 80 lehekülge. Ja need materjalid on tegelikult netis olemas. Iga tund oleme me saanud veel erinevaid tekste ja konspekte, mida me näiteks ühe korra loeme ja siis lihtsalt kõik endale saame. Naljakas paberi raiskamine ikka.
Üks päev pärast tunde oli meil karnevali planeerimine. Üks osa sellest karnevalist on siis iga aasta traditsiooniline - näidendite/kavade võistlus meie kooli rootsi osa, inglise keeles õppivate rootslaste ja rahvusvahelise osa vahel. Nagu ma teiste käest kuulsin, siis iga aasta on rootsi osa enam-vähem teinud IB-õpilasi maha kui nohikuid ja IB-õpilased mõnitanud rootslasi nende lakutud soengute ja samasuguse stiili pärast. Selle aasta näidendi sisu tuleb meil siis ka ikka rootslasi mõnitav ja tänu mu heledatele juustele (mis pole tegelikult enam üldse nii heledad) pean ma mängima blondi rootsi tüdrukut. Kristi, teine Eestist pärit tüdruk meie koolist on üks peamistest organisaatoritest. Ta on ikka täiega tore, teeb mind teiste IB3-e õpilastega tuttavaks ja tuleb vahetundides vahepeal vana head eesti keelt rääkima :D
Täna olid meil siis lõpuks ära need kaks salapärast tundi ka. CAS tähendab siis Creativity&Activity&Service, kus sa pead täitma aasta jooksul 50 tundi igast osast. Activity-ga õnneks probleemi ei ole, kuna sulgpalliga tulevad need tunnid kergesti täis. Service kohta käis meile üks eelmisel aastal kooli lõpetanud tüdruk rääkimas. Põhimõtteliselt on võimalus teha need 50 tundi täis ühe reisiga kuskile vaesesse riiki, kus saab aidata kohalikke ja õppida üldse sealset keskkonda rohkem tundma. Ise peab maksma ainult lennupiletite raha, ülejäänud tasud maksab kool. See oleks tegelikult ikka nii hea kogemus, eks näeb, kas selle asja ära ka teeb.
TOK ehk Theory Of Knowledge oligi sama imelik tund, kui ma arvasin. See on vist natuke nagu psühholoogia, arutame inimeste mõtteid ja tegusid ja üldse elu. Kõiki asju tuleb vaadata ja mõelda nii detailselt, et pärast tundi oli reaalselt aju väsinud :D
Kuigi mul oleks siia veel igast mula kirjutada, siis ma jätan selle järgmiseks korraks, ma praegu rohkem ei jaksa. Olge tubliid :)

2 comments:

  1. Megamega põnev on lugeda!! Täiega tuleb tahtmine ise ka kuskile välismaale minna :D

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014