Pages

07/10/12

Jälle üks tore nädal selja taga. Käisin esimest korda ära sellel Zambia grupi kohtumisel ja see oli niiii inspireeriv! Täitsa uskumatu, kui suure summa nad eelmisel aastal kokku kogusid. Näiteks kevadel käisid nad rääkimas ühe jäätisefirmaga ja neile anti heategevuslikuks müümiseks 20 liitrit jäätist.. Ja nad korraldasid moeshow & tantsuprogrammi, millega nad teenisid üle 8000 Rootsi krooni.. Ikka päris võimas, mida annab korraldada.
Vahepeal olen siis ennast natuke Rootsi osas harinud ka, käisime Vasa muuseumis ja kuningalossis. Vasa on siis ainuke säilinud 17. sajandi laev. See oli selle aja üks võimsamatest laevadest, kaalus 1200 tonni. Seda ehitati mitu aastat ja kui see siis lõpuks merele läks, vajus see umbes kilomeetri pärast põhja. Sellepärast on minu arvates natuke naljakas - kogu see muuseum on kuidagi üks suur Rootsi laevanduse naeruvääristamine. Selle põhja minek oli ikka üks päris suur feil, ei osatud arvestada laeva raskusega ja ikka väga suur töö läks lihtsalt raisku.
Ja kas te teadsite, et Stockholmi kuningaloss on oma 608 toaga suurim palee maailmas? Uhke värk eksole, nüüd siis teate :D
Üks päev sai koolis päris ära ehmatatud. Söögivahetunnil võtsin endale beebiporgandeid, panin laua peale salvrätikud ja siis porgandid sinna peale. Üks porgand veeres korraks lauale ja siis ma tõstsin selle tagasi. Selle peale vaatas üks mu klassiõde mind sellise pilguga, nagu ma oleks mingi jäle tõuk või ma ei tea mis ja küsis, et kas ma kavatsen selle ära süüa või. Ma olin mingi et noojah, mis seal ikka. Siis ta ütles, et mõtle kui palju baktereid seal on ja kuidas ma suudan endale sellist asja sisse süüa. No jaja, ma tean ka, et seal on palju baktereid aga no kamoon neid on reaalselt igal pool ja ma ei ole mingi bakterifriik, et ma nüüd nende pärast nii palju põeks. Ta ütles, et ma selle porgandi ära viskaks ja endale uue tooks. Ma olin mingi misasja, et ma ise tean ju mis teen ja ma ei hakka siin toitu raiskama :D Selle peale läks ta lihtsalt niiii närvi, võttis mu porgandi, pistis selle enda supi sisse ja solkis ära. Ja siis küsis : noh, sööd ikka ära vä? Täiesti hull vend ikka. Selline foobik.
Teisipäeva õhtul oli trennis klubidevaheline võistlus, nii vinge, kui sellised asjad ikka Eestis ka oleks. Selline mõnus team spirit. Ja neljapäeval, haha, oli kaneelirullide päev, ma ei tea kas see on ainult Rootsi teema või see on Eestis ja mujal ka? Igatahes terve saal lõhnas haigelt kaneeli järele ja hiljem ma sain teada, et üleval korrusel anti tasuta kaneelirulle. Muidugi selleks ajaks olid need otsas juba.
Mis siis veel toredat on olnud.. Olen aidanud oma klassiõel Pamelal leida koolist erinevaid pillimehi, kuna ta tahab nii väga oma laulu lindistada. Ta on neid ikka korralikult kirjutanud ja need on minu arvates pääris head. Olen temast paar väikest videokest teinud, https://vimeo.com/50835398 sellelt lingilt saab siis neid näha.
Ja ülejärgmisel nädalal tulevad meile Poolast vahetusõpilased - ma ei jõua neid ära oodata, sest me oleme neile nii lahedaid asju välja mõelnud. Mina ja kaks klassivenda mõtlema ja tegema neile hüvastijätukingitused. Selleni me veel päris hästi jõudnud ei ole, sest neil oli mitu korda füüsikas abi vaja ja siis ma sain neid õpetada :D Nii naljakas, nad arvavad et ma olen füüsikas hullult tark. Tegelikult on see teema lihtsalt nii kerge, aga nad ei viitsinud tunnis eriti kuulata ja nüüd ei saa aru:D
Aga okei, jutt läheb juba pikaks, olge tublid ja tsaupaka :)

3 comments:

  1. Sorry,et ma veits ajast maas,aga kuidas sul tekkis see võimalus,et sinna said? :)

    ReplyDelete
  2. thanks for reading and commenting! i can't help wondering what the estionian people think of all the finns visiting their country. your blog is also interesting to read as i understand like half of the words haha. love your language :D

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014