Pages

02/12/12

Üks tore nädal jälle möödas. Ma olen siin küll ainult veidi üle kolme kuu olnud, aga huvitavaid asju on küll rohkem juhtunud, kui kolme eelmise aasta jooksul :D
Üks päev vaatasime veel selle rassismi-teemaga seoses koos ühe Rootsi klassiga filmi "American History X" (soovitan!!). Jõudsin sinna, kui enamik kohtadest oli juba täis ja ma pidin valima, kelle kõrvale ma istun. Kõik, kes üksi istusid, olid muidugi poisid ja see oli väga tobe, kuidas kõik jälgisid, kelle ma "valin" :D Istusin lihtsalt ruttu kõige esimesse pinki ja tänu sellele oli mul siis võimalus tuttavaks saada golfimängija Rasmusega :D Ta oli nii jutukas ja küsis nii palju küsimusi, et filmi oli päris keeruline jälgida. Miks taeva päralt räägid sa kellelegi, keda sa esimest korda näed, et sul on saksa keele kodutöö tegemata ja küsid et ega ma juhukslikult saksa keelt ei oska :D
Pärast tunde hakkas üks mu klassiõde klassivennale jõusaalis eratrenni andma ja ma läksin neid piiluma. Avastasin, et meie kooli jõusaal on ikka nii lahe, nii hea muusika mängib seal kogu aeg ja see on ikka päris suur. Kuna mul olid trenniasjad kaasas, siis mõtlesin, et ühineks ka nendega. Küsisin, kas selle eest midagi maksma ka peab - kogu aasta kaart on 80 krooni. Rootsi kohta ikka väga hea hind :D
Õhtuks läksin Pamela juurde külla. Ta pakkus välja, et teeksime kõige zambiapärasemat toitu ja eks ma muidugi nõustusin. Ta hakkas potis keetma mingit valget asja, mis nägi lõpuks välja nagu mannapuder ja selle nimi oli shimma. See ei näinud üldse hea välja ja ma hakkasin juba kartma :D Siis ta tegi ahjus liha ja praadis erinevaid köögivilju (üks oli selline, mida Eestis/Rootsis ei müüda ja see oli niii hea, unustasin selle nime ära). Köögiviljadest tegi ta mingi püree moodi kastme ja siis kutsus lauda. Küsisin siis, et kust ma kahvlit ja nuga saaks, aga ta ütles, et seda tuleb kätega süüa. See oli küll imelik. Kujutad ette, et sa sööd sellist mannapudru-laadset asja kätega?:D Eks ta siis õpetas mind. Tuli võtta natuke seda valget asjandust, panna köögiviljapüree sisse, siis võtta väike tükike liha ja neid niimoodi koos süüa. Ausalt, see tundus alguses ikka väga ebameeldiv, aga ma ei tahtnud ebaviisakas olla ja üritasin siis süüa nii, nagu õpetati. Lõpupoole harjusin ma juba täitsa ära - ja see toit maitses ikka vääga hästi! Uusi asju on ikka nii tore proovida.
Pamelal olid kodus veel ta vanem õde ja noorem vend, kes mõlemad tulid mind uudistama. Siiamaani on mul kuidagi nii imelik kuulda, kuidas keegi väike laps räägib inglise keeles - selline tunne, et kuidas ta nii tark on, kuidas ta nii hästi oskab :D Aga ilmselgelt, kui see on nende emakeel, siis pole selles ju midagi imelikku.
Vaatasime Rootsi X-Factorit ja haha, Pamela oli terve aja nii kuri. Ta oli tahtnud ka saatesse minna, aga magas registreerimistähtaja maha. Ja nüüd pidi ta teleka ees vaatama, kuidas temast mõndu palju vähem andekaid lauljaid taevani kiideti. Eks ta peab siis järgmise aastani ootama :)
Pamela küsis veel, kas ma mõnda lugu klaveril oskan mängida. Nad olid just saanud klaveri ja nüüd ta tahtis jubedalt õppida. Kui ma noorem olin, siis sõbranna oli mulle noote ja paari lugu õpetanud ja eks ma siis mängisin neid talle. Ta oli nii vaimustuses ja niimoodi me pool ööd istusime klaveri taga, õpetasin teda ja üritasime mõndu lugusid klaveril saata, mida ta laulda tahtis. Sellest tuli jälle selline motivatsioon klaverit mängida, jube kahju, et meil klaverit kodus pole.
Iiiih, nii vähe aega on jõuludeni ja vaikselt hakkab see mõnus jõulutunne juba sisse tulema :) Ilus aeg :)

2 comments:

  1. hei, väga tobe on küsida, aga mulle on arusaamatuks jäänud, et mis sa seal rootsis teed? kas sa läksid sinna elama?

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014