Pages

Q&A 11/02/13

Rootsi
Miks sa perega Rootsi kolisid?
Kui sa selle küsimuse all mõtled, miks mu pere siia kolis, siis paremate töövõimaluste pärast. Kui sa mõtled, miks ma kaasa tulin, siis selleks et midagi uut proovida, mingil määral ennast proovile panna.
 
Milliseid erinevusi on rootslaste või nende ühiskonna ja Eesti vahel?
No siin on elu kohe tunduvalt "jõukam". Kõik on suurem ja uhkem, kõik šopingukohad ja restoranid on igapäevaselt inimesi pungil täis. Põhimõtteliselt iga inimene näpib metroos olles oma iphone'i, kõik on viimase moe järgi riides, juuksed perfektselt sätitud ja ilusad meigid ees. Mingil määral on ju tore vaadata inimesi, kes kõik oleks nagu ajakirjast välja astunud, aga samas on see ka vahel natuke tobe.
Ja muidugi nagu kõik vist teavad, on siin väga palju erinevatest rahvustest inimesi. Aga võrreldes Eestiga - vene keelt kuuleb siin ikka väga harva. Ja koolis ei õpetata seda ka.
Ja üks asi, mis minu arvates siin väga armas on, on see kuidas kõik üksteisele "hei" ütlevad. Eestis ega sa väga naljalt kellegile võõrale niisama "tere" ei ütle. Aga siin tuleb vahel tänaval keegi vastu, lihtsalt naeratab ja tervitab, aga see teeb tuju kohe nii heaks.
Need on sellised esimesed asjad, mis mulle kohe silma jäid.

Kas sulle meeldib rohkem Rootsi elu või Eesti elu?
Kui ma üleüldist "elu" ja linnasaginat silmas pean, siis ma ei oskagi öelda. Aga kui ma ainult oma elu silmas pean - näiteks kooli ja trenni, siis meeldib mulle siin rohkem. Ilmselt just vahelduse pärast. Ja kooligraafik on ka palju mõnusam.

Kas sa igatsed oma Eesti sõpru ka?
Muidugi igatsen. Vähemalt trennikatega pole see nii hull, sest ma käin ikkagi üsna tihti Eestis võistlemas. Aga klassikaaslasi oleks küll tore rohkem näha. Mingid lollid naljad ja kommentaarid tundide ajal.. Selliseid pisiasju jääb igatsema :D Samas ma kartsin, et see sõprade igatsus saab siin olema palju hullem. Õnneks pole Eesti ju meeletult kaugel ja ma olen siin saanud ka palju uusi toredaid sõpru.


Kas sul mõni silmarõõm ka on Rootsis tekkinud?
Haha, noo, eks mingil määral ikka :D Aga ei midagi tõsist.

Kas sa Rootsis pidutsed ka oma sõpradega? Kuidas üldse Rootsi noorte peod välja näevad: pigem klubitajad või pinnaläbud?
Mulle pole kunagi meeldinud sellised asjad nagu "pinnaläbud" ja klubipeod on siin minu teada ainult 18+. Ja mu klassiinimesed on ka rohkem sellised rahulikumad, me teeme koos asju küll, aga mitte ilmtingimata ei pidutse. Teiste Rootsi pidude kohta ma väga rääkida ei oska, eks igast asju tehakse siin.

Kas teil vahetusjalatseid ei olegi? Kui see pilt ikka oli koolis tehtud.
Ei ole, mis on minu jaoks ka väga imelik:D Ja ma oletaks, et koolipõrandad oleks siis räpased või midagi sellist, aga ei.. Enne kooli sisse astumist nühitakse oma saapad puhtaks ja ma ei tea, toimib süsteem :D

Kas tänu Rootsis elamisele ning rahvusvahelises ja võrdlemisi heas koolis käimisele on su tulevikuplaanid kuidagi selgemaks muutunud, või on seda liiga vara öelda?
No ma tean nüüd üsna kindlalt, et mulle sobivad reaalained rohkem. Ja ka inglise keel saab siin kordades paremini selgeks.. Ehk siis loodetavasti teen midagi nendega seoses. Kahjuks väga täpselt ei tea, aga samas nagunii need unistused ja tahtmised muutuvad praeguses vanuses nii tihti.

Muu
Milles sa Eesti meistriks said?
Ei saanud meistriks, aga muidu ma tegelen sulgpalliga ja saime naispaaris kolmanda koha;)

Veits random aga miks su youtube kasutajanimi ploomiplix on?:D
Hahaha, mitte sellepärast et mulle nii väga ploomid maitsevad :D Ma pole kindel, kuna ma tegin selle päris ammu, aga arvatavasti ma proovisin igasuguseid oma nimega seonduvaid kasutajanimesid ja kõik olid juba võetud. Läksin ju siis natuke närvi ja lahmisin midagi väga suvalist. Ilmselt oli esimene asi, mis mulle pähe tuli :D (Äkki ma sõin tol hetkel ploomi, ma tõesti ei tea.)
 
Lemmik toit, loom, pood ja film?
Toit- jäätis või kohupiim
Loom- koer kohe kindlasti, eks need loomad alati lemmikud, kes endal olnud on :)
Pood- ma tean, et ma olen väga mainstream aga arvatavasti Zara või H&M
Film- 1+1 Intouchables või Friends With Benefits
 
Palju sa ennast igapäevaselt meigid?
Ei midagi erilist, ripsmedušši ja natuke jumestuskreemi. Pean ära mainima, et siin mu klassis on inimesed ikka väga julged, punased/lillad huuled pole koolis midagi erilist. Mõnes mõttes äge, kui ise tahaks mingi päev eksperimenteerida, siis keegi ei vaataks imelikult :D
 
Kas sa värvid juukseid kodus või salongis?
Enne värvisin kodus, nüüd viskas üle see pidev värvimine ja mingi üle paari kuu teen heledaid triipe, kui asi liiga tumedaks läheb :D
 
Milline söögikord(hommik, lõuna, õhtu) on su lemmik?
Hommikuuu kindlalt, alati ärkan üles ja kõht juba koriseb haha :D Ma ei saa aru, kuidas mõned inimesed saavad hommikusööki vahele jätta või ainult kohvi juua :D
 
Kas Su blogi nimi on eestipäraselt "just see" või inglispäraselt "dšast sii"?
Eestipäraselt pigem. Aga ega mul suurt vahet pole :D
 
Kas oled püüdnud enda jaoks sõnastada elu mõtet? Mida hindad oma elus kõige rohkem?
Väga rasked küsimused, millele siin lühidalt vastata. Ma arvan, et mul on veel veidi vara oma elu üle meeletult filosofeerida, aga mulle väga meeldib see väljend "tee, mida armastad ja armasta, mida teed".
Ja eks ma hindangi väga seda, et mul on võimalus teha, mida ma tahan. Kõiki neid asju, mille üle ma tänulik olen, on liiga palju, et siin üles loendada :)
 
Kas sa oled endaga rahul või tahaksid enda juures midagi muuta?
Ma arvan, et igal inimesel on asju, millega ta rahul pole. Aga ega nendest vingumine midagi paremaks ei muuda:)
 

Miks viimasel ajal nii lühikesed postitused ja nii harva?:(
Ma ei tea, kui vahel ei ole tuju kirjutada, siis mis ma neist sõnadest välja kangutan. See-eest vahepeal tulevad mul ju siin sellised romaanid, et uhuhu :D
 
Kas sa giveawaysid ei tahaks korraldada?
Neid tehakse vist enamasti selleks, et followere koguda ja ma ei tea, mulle pole see number nii oluline.
 
Millised on sinu paremad ja millised halvemad iseloomujooned?
Ma ausalt ei oska sellele küsimusele vastata.. Seda tuleks mõne tuttava käest küsida :D
 
Mõni küsimus jäi kahjuks vastamata, aga väga pikaks läks see jutt juba siin :) Teinekord jälle.

4 comments:

  1. Kuidas su blogi nii tuntuks sai ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. see pole ju "nii tuntud" :) ma pole seda kuskil facebookis vms jaganud, maitea.

      Delete
  2. Väga meeldiv postitus oli. Sain Sinu arvamuste ja mõtete kohta rohkem teada.

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014