Pages

17/07/13

Olen suvel üritanud natuke iseseisvalt rootsi keelt õppida ja no vaikselt edeneb, Kenza ja teiste rootslaste blogisid üritan juba ikka rootsi keeles lugeda. Samas nad kirjutavad iga kord üsna sarnastest asjadest ja see sõnavara hulk, mis ma sealt saan, ei ole just kõige massiivsem :D Proovisin youtubest rootsikeelset filmi vaadata ja oijah, kui rootslased kiirelt räägivad, siis on ikka väga raske aru saada (noh, mitte et ma seda Rootsis juba poleks kogenud). Tuleb siiski multikatest alustada :D
Niimoodi ise keelt õppida on ikka väga teistmoodi. Koolis ikka õpetaja ju surub tagant ja annab koduse töö ja teeb teste. Suvel olen ma paar korda ise endale teste teinud, aga kõige rohkem meeldib mulle õppida blogisid lugedes ja subtiitritega filmide/multikate vaatamine. Kas keegi teist räägib/on õppinud rootsi keelt? Võib siis lahkesti mõne nipi jagada, kui midagi sellist on:D Ja kui keegi on näiteks iseseisvalt mingi keele selgeks õppinud, võiks ka oma kogemust jagada :)
Õudsalt tahaks, et saaks suvel selle keele ikka enam-vähem selgeks ja saaks trennikatega sügisest juba natukene rootsi keeles rääkida.. See oleks nii vingee:)
Muide, kes veel näinud ei ole, siis "Now You See Me" on tõesti vinge film (paar sõbrannat ja youtuberid, keda ma stalgin, soovitasid:D). Selline teistmoodi ja põnev.

4 comments:

  1. Ise alustasin ka Rootsi keele õppimist iseseisvalt.
    Algselt vaatasin/kuulasin YouTubes ''GoSwedish'' videosid. Aga need on vist sinu jaoks juba liiga mõttetud äkki... oleneb kaugele sa omadega jõudnud oled. :D

    Ja lisaks vaatan SVTplay.se-s saateid või sarju, kus peaks saama ka rootsi keelsed subtiitrid alla panna, isegi kui kõik räägivad rootsi keeles. See aitab paremini ehk meelde jätta, kuidas sõnu hääldama peab jms.

    Proovi ka natuke rootsi keelseid uudiseid/artikleid lugeda ning neist natuke aru saada või aimata, millest juttu on. Hiljem võid Google tõlkega inglise keelde tõlkida, et kõigest aru saada :D (eesti keelde ära hakka tõlkima, liiga vigane tuleb)

    Mõned saidid: svt.se/nyheter ; Metro.se ; Aftonbladet (osaliselt kollane); SvD.se

    ReplyDelete
    Replies
    1. GoSwedishi tegin ka alguses läbi jaa:) Ja aitäh soovituste eest:)

      Delete
  2. õppisin 3 aastat koolis aga pmts oskan ikka aint hei öelda...

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014