Pages

08/10/13

Tänane TOK tund - jeerum... Täna oli meil oli asendusõpetajaks üks vanem mees, kes palus meil igasugustele erinevatele eetikaga seotud küsimustele vastata. Esimene küsimus oli kohe ikka päris õudne. Pidime siis ette kujutama sellist olukorda, et üks suur raske käru veereb mäest alla ja nelja väikese tüdruku suunas. Kui need tüdrukud kärule ette jääksid, siis nad saaksid kindlalt surma.
Sina seisad nendest tüdrukutest natuke eespool ja sinu kõrval on üks suur kole paks purjus mees. Kas sa lükkaksid selle mehe sellele kärule ette, kui sa teaksid, et mees saab surma, aga ta peatab käru (kuna ta on nii suur, sina ise ette hüpates käru ei peataks) ja neli väikest tüdrukut jäävad ellu? Või sa ei teeks mitte midagi ja need neli tüdrukut sureksid?
Lihtsalt rõve on ju sellisele küsimusele vastata, igatpidi tunned ennast halva inimesena. Enamik meist ütlesid siiski, et nad ei teeks mitte midagi, kuna nad tunneks muidu ennast ise mõrvarina / nad ei suudaks kedagi tappa. Samas, kui sa midagi ei tee, siis sa ju ka kaudselt tapad neli tüdrukut? Neli elu vs üks elu..
Terve tund saime jageleda mitmete selliste näidetega ja kuigi see oli õudne.. siis see oli samas huvitav ka. Viimane näide oli ühe reklaami kohta, see on lühike ja äkki mõned teist on seda näinud ka juba - http://www.youtube.com/watch?v=5nBJ2RIW-G0
Mida te sellest arvate? Mõned inimesed meie klassist võtsid asju väga rahulikult, et haha, naljakas reklaam, õige tegu. Teised olid jällegi et appi, juba põhimõte, et väike laps meelega auto alla aetakse, on õudne. Ja ega ta pole veel ju ühtegi kuritegu toime pannud.
Ja siis suutis õpetaja asja muidugi veel ekstreemsemaks ajada - küsis, et kui sul oleks võimalus minna ajas tagasi ja Hitleri ema ära tappa, kas sa teeksid seda?
Ma ei tea, kas ma olen mingi hädine inimene, aga mul ajas juba sellistest teemadest rääkimine külmavärinad peale.

5 comments:

  1. Ma olen ilmselt üsna "julm" inimene, kuid ma valiksin ilmselged variandid - ma lükkaksin kõhklemata selle mehe sinna ette, sest olgem ausad - suurima tõenäosusega on tegemist parmaadiga, kes pole niikuinii kellelegi kasulik ning ta saaks olla kasulik sellega, et "päästaks" nelja lapse elu. Samamoodi Hitleri näites: ei kõhkleks hetkekski. Ei teagi nüüd kohe kas tunda end halvasti v mitte aga minu jaoks on need õiged valikud - eriti kuna hetkel on tegemist vaid spekuleerimisega - seda on ju alati lihtsam teha kui reaalses olukorras olla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. njah, eks need varijandid ongi muidugi loogilisemad ..aga reaalsuses vast tõesti nii lihtne ei oleks:D

      Delete
  2. julmad tunnid teil ikka:D

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014