Pages

23/09/14

Tasapisi hakkab juba selline sisseelamistunne tekkima.  Campuses enam kogu aeg ära ei eksi ja briti "släng" hakkab ka veidike arusaadavamaks muutuma. Esimestel päevadel oli ikka päris mitu väljendit, mis minu jaoks veidrad tundusid... Näiteks "I think" asemel öeldakse kogu aeg "I reckon". Ja kui mu toakaaslased küsisid, kas mul 5 quid´i on kaasas, siis ma ei osanud kohe mitte midagi selle peale vastata, aga nüüdseks ma siis tean et sõna "quid" kasutatakse sõna "pound" asemel :D
Naljakas on veel see, et sõna "cheers" kasutatakse reaalselt igas võimalikus olukorras. Veider kuulda, kui seda öeldakse näiteks hüvastijätuks või kellegi tänamiseks.
,,See you tomorrow!"
,,Cheers, mate!"
,,Here´s your pizza,"
,,Oh, cheers!"
Sain oma ID-kaardi kätte, mida on vaja näiteks raamatukogus käimiseks või kuskil õpilassoodustuse saamiseks. Raamatukogu on siin muidu hiigelsuur (ei suutnud seda isegi tervenisti pildile saada, haha), seal üle 2 miljoni raamatu. Järgmisel aastal hakatakse siia veel suuremat ehitama, sellest saab UK suurim raamatukogu. Tore uudis sellisele raamatukogufriigile as I am, hihi
Õpilased saavad linna peal päris tihti tasuta kraami
Ilus roheline koolitee / Mõnus "lounge" kus tundide vahel puhata
Vahepeal käisin siin esimest korda sulgpallitrennis - juhtumisi treenib siin mulle varasemalt laagritest/võistlustelt tuttav Soome tüdruk, nii et tema kaudu sain teada millal ja kus trennid toimuvad. Treener on siin super tore ja kutsus juba ülikooli tiimi eest mängima. Ja ma sain teada, et kuigi ma spordistippi ei saanud, siis ma sain mingisuguse "Sports Performance Award"i, tänu millele ma saan hakata tasuta tasuta jõusaalis/ujumas käima :) Ülikift, reedel saab selle kohta natuke täpsemalt teada.
Eile sai veel esimest korda Inglismaal ööklubis käidud, terve klubi oli renditud üliõpilastele ja taksod käisid pidevalt meie majutuse ja linna vahelt. Koht oli ilus ja muusika oli kõik nii mõnusalt uus - eesti raadiotest selliseid laule ma küll kuulnud ei olnud:)
Täna hommikul oli meil lõpuks siis sissejuhatus keemia kursusele, paljud Birminghami lõpetanud professorid rääkisid meile oma kogemustest ja need olid nii inspireerivad. Mulle meeldis, kuidas üks kõnepidaja tõi hea võrdluse teaduse ja elu vahel. Ta ütles et elus on nagu teaduses - kui see, mida sa plaanisid ei juhtu, tuleb lihtsalt muuta kas meetodit või siis hüpoteesi/eesmärki. Läbikukkumist tuleks võtta lihtsalt ühe valikuvõimaluse elimineerimisena. Minu arvates on see hea, positiivne mõtlemisviis :)
Täna sain veel teada, kuidas see Inglismaa "A-levels" süsteem toimib - nad õpivad gümnaasiumis ainult kolme ainet! Ja ülikooli sissesaamiseks on siis antud näiteks nõudmised, et nendes ainetes peavad sul hinded olema vähemalt "ABB". Tundub nii kummaline, IB-programmi 6 ainet tundusid mulle juba Eestiga võrreldes nii vähe.
Ja just natuke aega tagasi sain veel pangakonto tehtud, polnud sellega midagi keerulist nagu ma paljudelt kuulnud olen. Ainult see süsteem, kuidas seal pangas järjekorras ootama pidi oli küll naeruväärne. Inimesed seisid järjekorras püsti ja siis teenindajale lähenedes oli järjest umbes kahekümnene rodu toole, millel siis inimesed muudkui ühe korra võrra edasi istusid. See nägi ikka väga tobe välja, ei tea kas nad ei ole järjekorranumbritest midagi kuulnud :D

No comments:

Post a Comment

JUST SEE © 2014