Pages

28/09/14

Nii raske on sõnadesse panna kõike seda, mis siin juhtub :D Kui ma peaks lühidalt kirjeldama, mida ma siia tulemisest arvan, siis ma ütleks lihtsalt et parim otsus mis olla sai! Palju on inimesi, kes siin juba kodu taga nutavad ja üksi hakkama ei saa, aga minu arust ei jää selleks lihtsalt aega.
Keemiat on meil olnud esimesel nädalal juba 4 korda - küll lihtsalt sissejuhatus, aga ikkagi põnev. Lahe on kuulata, kuidas selja taga keegi sama ülesande sinust 3 korda kiiremini ära lahendab.
Õpilasi, kes võtavad Business Managementi keemia kõrvalainena on ainult 4, aga teistest ainetest on neid inimesi väga palju ja teisipäeval on meil n.ö. seminar/pidu ärikooli inimestega. Saab veel rohkemate inimestega tuttavaks + majanduse tunnid hakkavad olema ühes super vinges majas :)
Keemias sain tuttavaks ühe Kreeka tüdrukuga, kes tegi ka IB-d ja samal õhtul kutsus ta ema meid linna India restorani. Kõik oli ülitore aga kui kelner lõpuks arve tõi ja ma kotist rahakotti otsima hakkasin, sai ta ema niii kurjaks! Peaegu et karjus, et mida ma enda arust teen ja et tema on lauas see, kes maksab. See oli üsna... šokeeriv :D Ta ei rääkinud taksos ka minuga ühtegi sõna :D Ja ma tahtsin ainult head, haha..
Järgmisel päeval oli meil koolis kohtumine oma mentoritega - minu oma on mees, kes inimesi üldse keemiasse vastu võtab ja stippe organiseerib ja nii edasi. Vabandas minu ees mitu korda, et ma pole stipendiumi kohta informatsiooni saanud ja et novembris saan ma heade IB-hinnete eest 1000 naela. Seda oli ausõna rõõm kuulda :D
Pärast seda oli meil kogunemine inimestega, kes said SPA ehk siis Sports Performance Awardi. Ma olin nii üllatunud, et see "auhind" nii palju asju sisaldab!  Tasuta jõusaal, ujumine, jooga ja igasugused muud rühmatrennid, 100 naela eest riideid spordipoest, tasuta treenerikoolitus nendele kes soovivad, tasuta füsioteraapia, spordipsühholoogia, no mida iganes tahad ausalt öeldes. Super kui kool niimoodi toetab! Ja ma ei mängi ju isegi nii kõrgel tasemel sulgpalli. Tuleb lihtsalt ise aktiivne olla ja õigel ajal õigetesse kohtadesse avaldused teha :D
Eile hommikul olin ma eriti spontaanne. Kõndisin campuse poole, kuna ma pidin ühele poisile tema ID-kaardi tagasi viima (kõik inimesed järjest unustavad meie korterisse oma asju, kaameratest rahakottideni välja) ja läksin üsna kiire sammuga ühe tüdrukust mööda. Ta hakkas ka kiiremini kõndima ja küsis, et kus ma lähen ja kas ma tahaks temaga linnatuurile tulla. Ma ei teadnud mingist linnatuurist mitte midagi ja siis ta seletas, et sellele sai tasuta registreeruda ja kuna tema sõbranna ei saanud tulla, siis ta plaanis minna ära ütlema. Kuna Birminghami tuur tundus lahe idee siis ma olin nõus ja läksingi temaga kaasa :D
Sõitsime bussiga mööda linna ringi, kuulsime/nägime palju huvitavat, saime Hiina restoranis tasuta süüa ja sain 4 väga head sõpra endale! Ühel nendest on selline super-"posh" aktsent ja ta sai Oxfordi õigusteadusesse sisse, aga ta otsustas selle asemel siiski Birminghami valida. Ütles, et campus ja vaba aja veetmise võimalused on siin palju paremad - olen vägagi nõus! :D
 Huvitav pasta mida siin poes müüakse :D
Mõnuusad Birminghami dressid!

14 comments:

  1. Mida sa täpsemalt Birminghamis õpid? Mis aineid juurde valisid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chemistry with Business Management on mu programmi nimi. Ehk siis põhiaine on keemia, kõrvalainena majandus ;)

      Delete
  2. Nii põnev lugeda su tegemistest seal :) Loodan, et sa nn. ära ei väsi blogimisest ja ikka leiad aega, et oma lugejaid kursis hoida :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seda on tore kuulda! :) Ja eks ma kindlasti kirjutan edasi :)

      Delete
  3. Ma loodan, et see pole isiklik küsimus või nii aga uurin, sest mõtlesin ise järgmine sügis Inglismaale kooli minna. Anyways, kas sealsed elu kulutused on suured, nt ühikas üür jne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ülikoolielu Inglismaal on tõesti kallis, enamik õpilasi võtavad õppemaksu jaoks laenu (9000 naela) ja ühika&elamiskulud üritavad pere/töö/säästude abiga kinni katta. Ühika hind sõltub kindlasti sellest, mis ülikooli sa lähed ja millise toa sa endale valid - mitme inimesega sa seda jagad ja nii edasi. Minu ühikas koos elektrikulude ja kindlustusega 4500 aastas, üldiselt jäävad ühikate hinnad vast 3000-7000 naela vahele.
      Elamiskulud on igal ühel nii erinevad, sõltub ju mida sa vabal ajal teed :) Aga jah, mida varem sa plaanima hakkad ja stipendiumite/toetuste kohta uurid, seda parem. Ülikoolidel on tihti mingeid väga veidraid toetusi, näiteks Birminghamis oli toetus Ukraina päritolu õpilastele :D Leia kõik võimalikud asjad, millele sa kandideerida saad ja see võib rahalises mõttes päris palju kaasa aidata:)

      Delete
    2. Tartu ülikoolis on ka Ukrainast pärit tudengitele stipendium :) Nii et see on vist mingi üleeuroopaline värk.

      Delete
  4. Väga vahva blogi :) Mõnus lugemine ;)

    ReplyDelete
  5. Kas sa oskad öelda selle stipendiumi nimetust täpsemalt? :) Õpin ka Birminghamis, oleks mega huvitatud!

    ReplyDelete
  6. Tahtsin küsida, kui palju sa IB-s punkte said kokku, et selle eest stipendiumi nüüd saad?

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014