Esimesed päevad Inglismaal


 Esimene uus asi siia jõudes oli muidugi liiklus - on ikka harjumatu küll, et autod sõidavad vasakul ja juhid istuvad paremal ja teele astudes peab enne paremale poole vaatama. Ja isegi eskalaatoritega läheb vasak pool üles ja parem pool alla. Ja ringristmikule sõidetakse vasakult. Kõik pahupidi :D
Esimesel õhtul olime Londonis ja  nägime Tower Bridge´i - see oli nii ilus!
Järgmisel päeval jalutasime natuke veel pealinnas ringi ja sõitsime metrooga. Metroojaamad Londonis (kuigi pildilt näha ei ole) olid rahvast niii pungil täis et hullu.
 Naljakad teravad "ogad" telefoniputkade peal selleks, et tuvid sinna peale ei lendaks
Naljakad tagumiku-toetamise-pingid (tuimalt pildistasin täiesti võõrast inimest)
Õhtul sõitsime rongiga minu ülikoolilinna Birminghami. Siin elab 1,3 miljonit inimest ehk siis sama palju kui Eestis, naljakas mõelda. Suuruselt teine linn Inglismaal.
Kuna ühika aadress oli mul juba varasemalt teada, siis sõitsime otse sinna ja pidime ainult üles otsima koha, kust korterivõtmed kätte saaks. Sellega oli muidugi tore trall, sest mina tulin õhtul hiljem, kui võtmeid enam majade vahel ei jagatud ja üritasin siis inimestelt nõu küsida, kuhu minema peaks. Lõpuks leidsin ühe naise, kes ütles mulle et kutsub oma poja toast välja, et ta mulle teed näitaks. Ma üritasin muidugi ära öelda, kuna ma arvasin et ta tahab lihtsalt viisakas olla ja ootab et ma ise keelduks. Olen ju sellest brittide viisakusest kuulnud küll.

Aga kuna see naine järele ei andnud, siis lõpuks tuligi ta poeg välja ja juhatas lahkesti peahoonesse, kust võtmed sai ja tagasi minu korteri juurde ka. Tore kui kohe alguses mõne nii abivalmi inimesega tuttavaks saad!
Korteris ootasid mind juba mu 4 korterikaaslast - kolm poissi ja üks tüdruk. Nad kõik on (jumal tänatud!) väga toredad ja kõik tegelevad spordiga (me kandideerisime kõik spordistipile ja siis meile anti võimalus saada koht n.ö. "sportlaste" korteris). 
Õhtul oli muidugi juba esimene "pidu" (või "gathering" nagu nad ise seda kutsusid) meie blocki inimestega (ühes blockis on 6 korterit) ja tegu oli täpselt sellise tüüpilise ülikoolipeoga, nagu ma ette kujutasin :D Kõik joovad midagi topsikutest, muusika käib kõvasti, nii et inimestega rääkimiseks peab kõvasti pingutama ja kõik küsivad üksteiselt kolme küsimust. Terve jumala õhtu :D Esiteks - nimi. Teiseks, mida sa õppima hakkad. Ja kolmandaks kust sa pärit oled. Naljakas oli see, et tavalise "where are you from" asemel küsisid paljud "where´s your accent from". Sellele oli imelik vastata, et "Eestist" ehk siis tuli seletada et aa ma ei ole tegelikult Inglismaalt pärit ja sellele järgnes alati "how come you are here then?" ja õhtu lõpuks oli sellest pidevast küsimusteringist ausalt kõrini :D Ma ei kohanud eile oma blockis ja ka hiljem paaris teises blockis külas käies mitte kedagi teist, kes oleks kuskilt mujalt riigist pärit ja mitte kedagi sellist ka, kes minuga sama programmi õpiks. Väga.. erandlik tunne oli :D
Hiljem ühikasse minnes und eriti ei tulnud ja kõiksugused appi-ma-ei-suuda-uskuda-et-ma-olengi-siin mõtteid oli pea täis. Aga hea oli, et ma kohe magama ei jäänud, sest et kohe esimesel ööl oli meil tulekahjuhäire:D Alguses kõlas see vaikselt ja ma mõtlesin, et mõnel autol hakkas õues alarm tööle, aga siis ohsa nugis kuidas järsku see signaal toas üürgama hakkas. Hüppasin ruttu püsti, saapad jalga, võtmed kätte ja uksest välja. Kogunesime kogu blockiga oma pidžaamades maja ette parklasse ja ootasime et selguks, mis juhtus. Tuli välja, et keegi oli lihtsalt ise (nalja pärast?) sellele alarminupule vajutanud ja oi milliseks kirumiseks siis läks. Süüdlast siiski teada ei saadud ja tuletõrjujad sõimasid meil kõigil näod täis (aga seda oli tegelikult naljakas kuulata, sest nad olid vanemad inimesed ja neil oli kuidagi eriti veider ja arusaamatu briti aktsent - ma ei saanud pooltest sõnadestki aru).
Praeguseks on postitus juba pikaks veninud, nii et ma kirjutan teine kord uuesti. Nüüd peab juba jälle minema ja inimestega tuttavaks saama ja küsima mis programmi nad õppima hakkavad ja kust nad pärit on.. Hahaa :D

Comments

  1. Võiksid veidi paremini kirjutada aga muidu väga põnev :)
    Arno

    ReplyDelete
  2. vapper tüdruk oled! ja minu meelest kirjutad sa ikka väga hästi :)

    ReplyDelete
  3. Sa inspireerid mind ka välismaale õppima minema... Ma arvan et ma üritan ka järgmisel aastal Inglismaale saada!

    ReplyDelete
  4. Väga äge! Elan sulle kaasa ja jään uusi postitusi huviga ootama! :)

    ReplyDelete
  5. Väga tubli oled Annike! Mõnus kui kirjutad nii armsalt ja lihtsalt :) Ohsa nugis :D..kõlas nagu tuttav väljend kuskilt ;)

    ReplyDelete
  6. Väga põnev. Julge ja seiklushimuline tüdruk oled :) Tahaks ka ise midagi sellist teha. Aitäh, et inspireerid :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) No muidugi, super ju kui keegi sellest inspiratsiooni ammutab! :)

      Delete
  7. It’s hard to search out educated folks about this subject, however everyone appear to be you know exactly what you’re speaking related to! Thanks..
    colour cctv camera in bhubaneswar

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts