Pages

Healthier cookie dough pie

Kuna Inglismaal mul kõiki küpsetamiseks vajalikke asju pole, siis tagasi Eestisse jõudes tahtsin kohe midagi uut proovida! :) See "cookie-dough" maitsega mõnus nätske kook põhineb ühel natuke veidral koostisosal, mida maitse järgi kahtlustada ei oskaks aga kook on selle tõttu palju tervislikum & proteiinirikkam :)

Vaja läheb:

2 purki valgeid ube (ilma vedelikuta 500 grammi)
tassitäis kiirkaerahelbeid
veerand tassi õunakastet (nt Salvesti)
3 supilusikatäit kookosõli (või tavalist)
2 tl vaniljepulbrit, 1/2 tl soodat, 2 tl küpsetuspulbrit
1/2 tl soola
poolteist tassi pruuni suhkrut
tassitäis šokolaaditükke (soovitan tumeda)

Oad ongi siis need veidrad asjad, mida tavaliselt koogi sisse ei paneks - aga ma olen pidevalt seda nippi erinevates "tervislike kokkamiste" raamatustes näinud ja mõtlesin ära proovida :)
Et kõik hästi välja tuleks ja mingit oamaitset ei jääks, loputa oad enne mikserdamist paar korda veega. Kui sul on väga suur blender, siis võid kõik asjad v.a. šokolaadi korraga sisse valada, aga mina jaotasin kogused pooleks ja tegin kahes osas, kuna kartsin et muidu on raske mikserdada.
Mikserda kuni segu on pehme ja ühtlane, sega sisse šokolaaditükid ja kalla rasvainega või küpsetuspaberiga kaetud vormi. Küpseta 175 kraadi juures 30-35 minutit (sõltuvalt kui nätskeks sa tahad, et kook seest jääb).

Kui serveerid soojalt, siis soovitan peale panna kuuli vaniljejäätist / niristada šokolaadi, et kook näeks välja isuäratavam ja maitseks "ebatervislikumalt" :D. Kui kook maha jahtub, siis maitseb ta minu arust isegi paremini. Tavaliselt mu nooremad õde & vend mu tervislikke katsetusi eriti ei fänna, aga seekord ei kahtlustanud nad kumbki, et ma sinna sisse ube ja kaerahelbeid pannud olin :D
P.S. Kui proovite, siis kirjutage kuidas maitses! :)
Retsept pärineb siit

6 comments:

  1. Ma ka ubadest kooke teinud, see hea nipp;) Kikerhernestega teen ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kikerhernestega pole veel proovinud :D Aga jaa, üllatavalt hea tuleb

      Delete
  2. näeb väga ahvatlev välja :)
    ja tundub kerge järgi proovida, kindlasti kunagi, kui tuleb isu küpsetada, katsetan järele!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa see tõesti kerge :) Loodan, et tuleb hästi väljaa! ;)

      Delete

JUST SEE © 2014