Pages

Felt like writing

"It´s not where you take it from, it´s what you do with it."
See esialgu mitte midagi ütlev tsitaat jäi mind üks päev kummitama ja kui ma pikemalt selle peale mõtlesin, siis hakkas tunduma, et see seostub tegelikult nii mitme erineva kontekstiga.
Kasvõi haridus. Ei ole kõige tähtsam, mis ülikoolist sa oma hariduse saad, on tähtsam, mida sa sellega peale hakkad ja mis oskused sa sealt kaasa võtad.
Ka raha puhul on ju olulisem, mis asju sa selle eest teha ja osta kavatsed, mitte ilmtingimata kust sa selle raha muretsesid.
Ja ka lihtsamad asjad - riided näiteks. Vahet ei ole, kust sa oma riided saad - loeb ikkagi see, kuidas sa neid kokku sobitad.
Okei, igatahes niimoodi mu mõtted liikusid ja siis ma hakkasin mõtlema inspiratsiooni peale.
Pole ju mingit vahet, kust sa seda saad. Kui sa saad imeilusa maali maalimiseks inspiratsiooni tuunikalakonservil olevast pildist, siis ei muuda see mitte mingil määral sinu pildi väärtust. Sa võid teistele mulje avaldamiseks öelda, et sa lugesid inspiratsiooni saamiseks Jane Austini teoseid või vaatasid päikeseloojangut, et kõlada "ägedamalt". Aga lõpuks loeb ju ikkagi lõpptulemus.
Okei, mida ma üritan sellise keerulise jutuga nüüd seletada :D
Põhimõtteliselt... Ma usun, et paljudele inimestele meeldib lugeda erinevaid raamatuid ja vaadata filme, kuna need tihtipeale inspireerivad mingit moodi paremini elama või mõnes olukorras targemini käituma. Väga tihti on inimesed uhked selle üle, kui nad väga keerulisi ja raskeid teoseid loevad ning nad pealtnäha tunnevad ennast selle võrra intelligentsema ja targema inimesena, kui teised. Kuid samas oma käitumiselt ja eluviisidelt ei erine nad klatšiajakirjade lugejatest mitte mingit moodi.
Mida ma sellega üritan öelda on see, et alati ei ole suured ja mahukad teosed need, mis meid oma käitumises paremaks muudavad. Kindlasti leidub sellele erandeid, aga näiteks minu puhul paljud teosed pigem lihtsalt avardavad mingil määral maailmapilti (mis ei ole muidugi halb asi). Aga kõige parem inspiratsiooniallikas on minu arust just see, mis paneb esiteks lihtsatele igapäevaasjadele teistmoodi mõtlema ja eriti just teistmoodi käituma.
Nagu ülalpool mainitud, "it´s not where you take it from" ehk vahel võib mõni väike internetist leitud tsitaat isegi rohkem inspireerida kui mõni paks teos. Ilmselt ei ole ma ainuke, kes telefonis surfates mõne eriti hea tsitaadi peale sattudes sellest screenshoti teeb (eestikeelne vaste screenshotile- "kuvatõmmis" kõlab nii veidralt:D) ja vahel kui on inspiratsiooni vaja, on neid hea taaskord üles leida.
Mõtlesin et jagaks mõndu, mis on reaalselt mind kunagi teistmoodi käituma pannud (kõlagu need kui tahes klišeelt) :)




 
On teil mõni lemmik tsitaat/ütlus, mis teil pidevalt meeles mõlgub? Või mõni karakter kusagilt filmist/raamatust? Olete te selle tõttu teadlikult mingis olukorras teistmoodi käitunud?

6 comments:

  1. See viimane ongi üks mu lemmikuid, paneb tavapäraste asjadega tegeledes rohkem hetke väärtustama. Aga kui tihti sellised asjad mul meeles mõlguvad, mitte just eriti... Pigem ongi tegu lühikeste "inspiratsioonipuhangutega" mõni hetk pärast millegi sellise lugemist..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Njaa, mul ka enamasti nii. Ja see viimane mul ka üks lemmikumatest just samal põhjusel :):)

      Delete

  2. "The only person you should try to be better that is the person you were yesterday"

    "Every day do something that will inch you closer to better tomorrow"

    "Growth is painful, change is painful, but nothing is as painful as staying stuck somewhere you don't belong"

    need kolm paljudest on mul, mida loen... ja kunagi mingist blogist (ei mäleta enam kelle omast) leidsin selle, mis meeldib ka väga:


    Three simple rules in life:
    1. if you do not go after what you want, you will never have it.
    2. If you don't ask, the answer will always be no
    3. If you do not step forward, you'll always be in the same place.

    ReplyDelete
  3. ,,Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.'' - Mark Twain

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014