Pages

Q&A - Elu Inglismaal

Kas sul õdesid/vendi on? Ja kas su pere elab ka üldse välismaal?
Jaa, mul on 12 aastane vend ja 6 aastane õde, mõlemad mulle nii kallid :)
Ja eip, ma ainuke, kes välismaal elab.

Mis on Inglismaal/Eestis paremini?
Seda küsimust oleks muidugi võimalik lõpmatuseni arutada, sest et asju, mida võrrelda, on ju nii palju. Aga hetkel minu jaoks kõige tähtsam on ikkagi ülikool - mulle meeldib, et Inglismaal on nii hea tasemega ülikoolid ja see "campuse feeling" on palju võimsam (muidugi ma ei ole Eestis ülikoolis käinud, aga no tundub nii). Mulle meeldib see ka, et sellele ainele, mis sa õppida tahad, ei ole juurde pandud mingeid lisaaineid, millest sa huvitatud ei ole. Ja muidugi kursuste valik on palju mitmekesisem (nt Eestis ma keemiat ja majandust koos ei saaks õppida). Huviringe/spordivõimalusi/üritusi on ka nii palju, et paha hakkab. Need, kes tahavad, saavad ülikooli kaudu endale poole kohaga töö. Õpilasi on nii paljudest erinevatest riikidest, nii et saab täiega palju huvitavaid tutvusi.
Ja no Inglismaal ma lihtsalt tunnen kuidagi, et tulevikuks on nii palju võimalusi... Ja seal on nii palju ilusaid linnu, mida külastada ka!
Eesti on selline kodusem ja turvalisem. Muidugi õppimine on tasuta, mis on suur eelis, aga minu jaoks on see kogemus lihtsalt täiega raha väärt.

Kuidas sul seal austajatega on/kuidas eestlastesse suhtutakse?
Mis austajatega ikka teistmoodi on, inimesed ju ikka inimesed :D Võib-olla inglased on natuke otsekohesemad.
Eestlastesse suhtutakse ikka hästi, enamik inimesi on ikka riigist kuulnud. 50% ütlevad lihtsalt, et ahhaa ma nägin jaa teid eurovisioonil ja teine 50% teavad, kus Eesti asub ja mis pealinn on ja igast muud toredat.
Aga ega siiani ühtegi üllatavat pakkumist tulnud ei ole küll, et ma Eestist pärit oleks. Mõni jääb uskuma, et ma olen Inglismaalt pärit, või siis pakutakse ikka Rootsit/Norrat, Kanadat, Ameerikat ja mingil põhjusel isegi Lõuna-Aafrikat (ma ise ei tahaks arvata küll, et mul selline aksent on, haha:D)

Kas õppekava on raske? Kui karmid on nõudmised tähtaegadega ja kui motiveeritud on õpilased?
Tööd on palju küll ja tähtaegadega ollakse karmid, aga samas on sul võimalik väga paljudelt inimestelt ja erinevatest allikatest abi saada (kui sa seda ainult otsid). Ehk kui sa õpid, mida sa tahad õppida, siis on see ju ainult hea.
Ma ei tea, kas teistel on ülikooli minnes sama tunne olnud, aga ma olin alguses täitsa imestunud kui motiveeritud ja targad kõik inimesed mu ümber on. Vahepeal tuli nagu hirm ka peale, et ikkagi ju Inglismaa top 20 ülikool ja muidugi kõik on siin suured tarkpead. Aga samas nii hea tunne on, kui ümberringi inimesed sind motiveerivad, mitte ei vingu, et nad ei taha seal olla jne (keskkool! :D).
Kus näed oma tulevikku? Kas jätkad pärast ülikooli lõpetamist Inglismaal või kolid tagasi Eestisse?
Ei oska vastata sellele veel. Mõlemale mõttele avatud :)

Kas inglased tõesti joovad rohkem?
Ma ütleks küll jah. Väga loomingulised ollakse igasuguste joogimängudega. Võib-olla see siiski rohkem ülikoolivärk.

Kuidas sa Inglismaale kandideerisid? Kas ainult Birminghami ülikooli?
Ei, ma kandideerisin viide erinevasse sellise lehe kaudu nagu ucas.com. Inglismaale kandideerides ongi maksimaalne arv 5 ja siis saad kõikidelt ülikoolidelt tingimused, mis sa eksamitel saavutama peaksid (ja pärast eksameid ilmselgelt, et kas said sisse või mitte). See oli üsna aeganõudev protsess ja ma oleks täiega tahtnud, et mul oleks olnud keegi, kellelt igasuguseid küsimusi küsida. Nii et kui keegi plaanib tulevikus Inglismaale kandideerida, siis lihtsalt kirjuta mulle (saada meil vms) ja ma aitan hea meelega välja, kui mingeid küsimusi on :)

Mida Eesti juures kõige rohkem igatsed?
Peret, sõpru, eesti keelt, musta leiba, kohupiima

Ja üks mitte-Inglismaaga seotud küsimus ka, Hanna küsis küpsiste retsepti - Ultimate Chocolate Chocolate-chip Cookies
Nestle šokolaadinööpide asemel panin 150 g valget ja 100 g piimašoksi.

Thank me later

6 comments:

  1. Lõuna-Aafrika aktsent on ju briti omaga äravahetamiseni sarnane (mumst ilusamgi) nii et midagi solvavat selles küll pole :) Aga see selleks, sul on väga tore blogi ja kihvt on jälgida sinu kordaminekuid ja südikust!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma nüüd hakkasin mõtlema, et eks seal riigis ole mitmeid erinevaid aksente ka:D
      Aga suur aitäh sulle, nii armas :)

      Delete
    2. Inglise keelt räägitakse seal ikkagi pigem väga Queen Englishi sarnaselt, lisaks on seal kasutusel Afrikaans mis tuleb üldse Hollandi keelest. Imperialismi värk. :D

      Delete
    3. Tegelikult vägagi loogiline jah :D

      Delete
  2. Saad sealt väga laheda kogemuse, edu!

    ReplyDelete

JUST SEE © 2014